Maciej Zieliński
  • Sługi Boże

    2016

    Sługi Boże

    reż. Mariusz Gawryś
    Prasa i Film
    Producent: Maciej Strzembosz, Dorota Hawliczek

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Ścieżka dźwiękowa do filmu „Sługi Boże” w reż. Mariusza Gawrysia to ponad 40 minut muzyki na orkiestrę smyczkową z dużą ilością współczesnych brzmień elektronicznych. Jako instrument solowy pojawia się także harfa oraz fortepian grany zarówno tradycyjnie - na klawiaturze, jak i wewnątrz instrumentu - na jego strunach. Podobnie jak w innych ścieżkach dźwiękowych Macieja Zielińskiego, tak i w tej pojawia się mocny temat przewodni, łatwo zapadający w pamięć. Kompozytor używa także wielu technik zaczerpniętych z jego muzyki współczesnej. To daje bardzo interesujący efekt, świetnie łączący się z dramaturgią współczesnego kina noir. W nagraniu wzięli udział: Aukso Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod dyr. Marka Mosia, Anna Sikorzak-Olek – harfa, Krzysztof Herdzin – fortepian. Nagrania odbyły się w studiach Polskiego Radia w Warszawie. Nad całością nagrań i miksem czuwał Tadeusz Mieczkowski.

    W 2017 roku muzyka do filmu otrzymała nominację do Polskiej Nagrody Filmowej „Orły” przyznawanej przez Polską Akademię Filmową.

  • Fotograf

    2015

    Fotograf

    reż. Waldemar Krzystek
    Kosmos Film
    Producent: Waldemar Krzystek

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Muzyka do filmu „Fotograf” w reż. Waldemara Krzystka powstała w 2014 roku. To oryginalne połączenie brzmień akustycznych orkiestry smyczkowej, tria akordeonowego, harfy oraz fortepianu granego zarówno tradycyjnie - na klawiaturze, jak i wewnątrz instrumentu - na jego strunach. Ważnym składnikiem są też współczesne brzmienia elektroniczne.

    Głównym motywem filmu jest tajemniczy, liryczny ‘Temat Nataszy’. Oprócz tego kompozytor przetwarza też motyw pochodzący z tradycyjnej pieśni kazachskiej “Nie dla mienia”. Muzykę wykonują: Aukso Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod dyr. Marka Mosia, Anna Sikorzak-Olek – harfa, Krzysztof Herdzin – fortepian i Motion Trio. Nagrania odbyły się w Alvernia Studios oraz w studiach Polskiego Radia w Warszawie. Nad całością nagrań i miksem czuwał Tadeusz Mieczkowski.

    W 2016 roku muzyka do filmu otrzymała nominację do Polskiej Nagrody Filmowej „Orły” przyznawanej przez Polską Akademię Filmową.

  • Kryminalni

    2004

    Kryminalni

    reż. Ryszard Zatorski, Piotr Wereśniak, Patryk Vega (2004-2008)
    MTL Maxfilm
    Producent: Tadeusz Lampka, Dariusz Gąsiorowski
    Kier. Prod. Teresa Ryłko-Szymańska

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    W reżyserii Ryszarda Zatorskiego, Piotra Wereśniaka i Patryka Vegi to serial kryminalny pokazujący pracę zespołu policyjnego rozwiązującego zagadki kryminalne. Akcja "Kryminalnych" rozgrywa się w Warszawie. Przypadki kryminalne dotykają problemów, którymi emocjonuje się przeciętny Polak - brak poczucia bezpieczeństwa, znieczulica, bezkarność bandytów. Głównym bohaterem jest komisarz Adam Zawada (Marek Włodarczyk). To doświadczony, najlepszy w swoim fachu gliniarz - ma jeden cel: złapać mordercę. Dla przestępców nie szuka usprawiedliwienia. Współczujący dla ofiar, ale bezwzględny dla zbrodniarzy. Komisarz nie pracuje sam - jego partnerem jest podkomisarz Marek Brodecki (Maciej Zakościelny) oraz świeżo upieczona absolwentka szkoły policyjnej, Barbara Storosz (Magdalena Schejbal).

    Muzyka do serialu powstawała w sierpniu 2004 roku. To ponad 3 godziny współcześnie brzmiącej muzyki filmowej. Całość materiału została nagrana z orkiestrą symfoniczną. Większość fragmentów to połączenie współczesnych brzmień elektronicznych z muzyką orkiestrową. Ścieżka dźwiękowa zawiera kilka łatwo rozpoznawalnych motywów: temat główny serialu o charakterystycznym "kryminalnym" brzmieniu pojawiający się w czołówce, szlachetnie brzmiący i pojawiający się często w zakończeniu odcinków "Temat Adama" pięknie wykonany na trąbce przez Roberta Murakowskiego oraz liryczny i delikatny "Temat Basi". Oprócz tego sporo muzyki akcji i motywów suspensowych. Ścieżka dźwiękowa była pisana synchronicznie pod obraz tylko do pierwszych sześciu odcinków "Kryminalnych", jednak przy tej okazji powstało sporo mutacji, wersji i różnych wersji zgraniowych, które potem wykorzystywane były do oprawy muzycznej kolejnych odcinków serialu. Pieczę nad niełatwym doboru muzyki do nowych odcinków sprawował konsultant muzyczny serialu - Zbigniew Zbrowski. Ścieżka dźwiękowa została zarejetrowana na przełomie sierpnia i września 2004 roku w Studiach Polskiego Radia S4 i S2. Reżyserem nagrania był Rafał Paczkowski. W nagraniu wzięli udział: Polska Orkiestra Radiowa pod dyr. Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Marek Napiórkowski - gitary, Marcin Majerczyk - gitara klasyczna, Paweł Perliński - fortepian, Adam Sztaba - fortepian oraz Robert Murakowski - trąbka.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez Universal Music Polska.

     

  • Niemcy

    1996

    Niemcy

    reż. Zbigniew Kamiński
    Figaro Films
    Producent: Kazimierz Rozwałka

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    To amerykańsko-polska ekranizacja „Niemców” Leona Kruczkowskiego w reż. Zbigniewa Kamińskiego (1996). Akcja filmu rozgrywa się w dniu, w którym ma się odbyć uroczystość 40-lecia pracy naukowej wybitnego biologa profesora Sonnenbrucha. Uroczystość jest okazją do spotkania całej rodziny Sonnenbruchów, której członków dzielą postawy wobec faszyzmu i nacjonalizmu. Sonnenbruch przyjął postawę izolacji wobec totalitaryzmu. Jego żona, Berta, jest zawziętą nacjonalistką. Chorobliwą nacjonalistką jest Liesel, wdowa po ich synie, który zginął pod Stalingradem i która straciła dwoje dzieci w bombardowaniu. Z Norwegii przyjeżdża syn Wili, sadystyczny oficer SS, a z występów w niemieckich garnizonach we Francji - córka Ruth, podrzędna aktorka, obojętna wobec polityki. W tym samym czasie z obozu pracy ucieka Joachim Peters, były asystent profesora i jego przyjaciel. Kompletnie wyczerpany, przybywa do domu Sonnenbruchów, prosząc o schronienie na jedną noc. Jego pojawienie się wywołuje konflikt między członkami rodziny. Rozwój wydarzeń prowadzi do tragicznego rozwiązania wewnętrznego dramatu profesora. „Niemcy” mieli znakomitą obsadę. Odtwórcą głównej roli Profesora Sonnenbrucha był znakomity szwedzki aktor Peer Oscarson. W pozostałych rolach wystąpili aktorzy amerykańscy, ale także Beata Tyszkiewicz, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Katarzyna Figura. Film miał dystrybucję kinową także w USA.

    kliknij żeby kupić film

    Tematyka filmu związana z II wojną światową wymagała napisania muzyki poważnej, dramatycznej i często mrocznej. Reżyser filmu chciał, aby muzyka dobrze funkcjonowała w filmie, a jednocześnie sprawiała wrażenie utworów autonomicznych, mogących istnieć niezależnie. Było to bardzo trudne zadanie zwłaszcza, że około 50 minut muzyki na orkiestrę musiało powstać w niecałe trzy tygodnie. Powstała ścieżka dźwiękowa stylistycznie zbliżona do twórczości poważnej kompozytora. Trudniejsza w odbiorze od „standartowych” ilustracji filmowych, zyskała jednak pochlebne recenzje, doceniające jej świetne funkcjonowanie w filmie i oryginalność.

  • Gry Uliczne

    1996

    Gry Uliczne

    Apple Film Production
    Producent: Dariusz Jabłoński, Kier. Prod. Janusz Wąchała
     

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Akcja tego dramatu sensacyjnego rozgrywa się w rzeczywistości postkomunistycznej. To historia dwóch młodych reporterów, prowadzących śledztwo w sprawie zabójstwa Stanisława Pyjasa, działacza opozycji zabitego przez SB w 1977 roku. Ktoś podrzuca im kasetę video. To swoisty donos: ukrywający się w cieniu mężczyzna oskarża znanego polityka - senatora Makowskiego - że w 1977 roku był tajnym współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa o pseudonimie "Katman" i ponosi odpowiedzialność za śmierć swego przyjaciela Stanisława Pyjasa. Przystępują do mozolnego dziennikarskiego dochodzenia. Z każdym dniem chłopcy wiedzą więcej. Być może za dużo . . . Ginie koronny świadek. Wątek sprawy Pyjasa zaczyna krzyżować się z semteksową aferą ...

    kliknij aby kupić film

    Około 50 minut bardzo zróżnicowanej stylistycznie muzyki do „Gier ulicznych”, powstało w ciągu niespełna 3 tygodni. Konwencja filmu wymagała poruszania się w różnych stylistykach: od ostrych fragmentów rockowych, prawie grunge’owych, przez kwartet smyczkowy, ilustracje muzyczne z udziałem orkiestry, acid-jazzo’wy temat miłosny, aż do techno w scenie w dyskotece. Tak różnorodna ścieżka dźwiękowa zyskała dużą przychylność publiczności i bardzo dobre przyjęcie krytyków. „Gry Uliczne” otrzymały między innymi Nagrodę Specjalną Gdynia ’96 oraz Machiner’96 dla najlepszego polskiego filmu.
     

  • Dublerzy

    2006

    Dublerzy

    reż. Marcin Ziębiński
    Butterfly Films
    Producent: Jacek Wielgopolan, Tomasz Karczewski, Krzysztof Dobosz, 
    Kier. Prod. Artur Zgadzaj, Jacek Lipski

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Film opowiada o losach przyjaźni Maxa i Leona których zetknął przypadek, a ściga pech. Przez szefa plajtującej agencji ochrony Stanisława Góraja, zostają wplątani w sensacyjną aferę. W efekcie bohaterowie zostają zmuszeni do zmierzenia się z prawdziwą mafią - rodziną Gambini. Nagle do akcji wkraczają Agenci Służb Specjalnych i zmuszają głównych bohaterów do intrygującej współpracy. Film był kręcony w Polsce i na Sycylii. Częściowo jest grany po włosku. Szybka akcja obfituje w wiele zaawansowanych efektów specjalnych 3D rzadko widywanych w polskim kinie. To zasługa reżysera filmu - Marcina Ziębińskiego świetnie poruszającego się w tej materii. W filmie występują, m.in.: Robert Gonera, Andrzej Grabowski, Zbigniew Zamachowski, Bronisław Wrocławski oraz Maria Pakulnis.

    Ścieżka dźwiękowa do filmu to ponad godzina muzyki orkiestrowej z dużą ilością współczesnych brzmień elektronicznych, fragmenty nagrane przez kompozytora na Sycylii z zespołem "Sikania" oraz dwie piosenki. Duża ilość dynamicznych scen i szybki montaż spowodowały potrzebę napisania bardzo "synchronicznej" muzyki, bardzo precyzyjnie towarzyszącej wydarzeniom na ekranie. Historia opowiadana w filmie dała możliwość wykreowania ciekawych konfiguracji aranżacyjnych np. połączenia tradycyjnych instrumentów sycylijskich z orkiestrą oraz współczesnymi brzmieniami perkusyjnymi i elektronicznymi. Nagrania odbyły się w czerwcu 2005 roku w Studio S4. W nagraniu wzięli udział: Polska Orkiestra Radiowa pod dyr. Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Marek Napiórkowski - gitary, Filip Sojka - bas, Sebastian Wypych - kontrabas, Roman Orłow - wibrafon oraz Barry Salone i Paricia Kazadi - wokal. Dodatkowe nagrania na Sycylii z zespołem Sikania odbyły się w lipcu 2005 roku. Zgranie materiału odbyło się na przełomie lipca i siepnia 2005 roku w studio Sound&More. Nad całością nagrań i mixem czuwał Tadeusz Mieczkowski. Piosenkę "Bo mnie nie kochasz już" zaśpiewała Kayah, którą można też zobaczyć w filmie.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez Arms Records. 

  • Dlaczego nie!

    2006

    Dlaczego nie!

    reż. Ryszard Zatorski
    MTL Maxfilm
    Producent: Tadeusz Lampka, Dorota Kurzewska, Tomasz Kurzewski, Kier. Prod. Stanisław Szymański

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    To historia młodej studentki, która przyjeżdża do Warszawy by zrealizować swoje marzenia. "Miłość, która spada prosto z nieba. Zazdrość, zdrada i wielki świat reklamy. Tajemnice, które mogą kochanków rozdzielić. lub na nowo połączyć. Malownicze jeziora, podwodny balet, Warszawa z lotu ptaka (i paralotni). A do tego romantyczna historia i obsada pełna gwiazd." W rolach głównych: Ania Cieślak, Maciej Zakościelny, Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Kot i Anna Przybylska.

    kliknij żeby kupić film

    W filmie pojawiają się dwa charakterystyczne tematy muzyczne. Pierwszy z nich to bossa-nova związana z główną bohaterką - Małgosią. Motyw ten pojawia się w różnych wersjach: od orkiestrowej, otwierającej film, przez aranżację typową dla bossa-novy z gitarą akustyczną i kontrabasem, aż po nowocześniejsze brzmienia rodem ze smooth jazzu i muzyki klubowej. Swojego talentu użyczyli w tych utworach najlepsi polscy muzycy: Marek Napiórkowski - gitary, Krzysztof Herdzin - fortepian, Mariusz "Fazi" Mielczarek - saksofony, Robert Murakowski - flugelhorn i trąbka. Nie mniej ważnym motywem jest liryczny temat miłosny. Towarzyszy on głównym bohaterom w chwilach kiedy uczucia zaczynają grać główną rolę. Nastrojowa orkiestra, delikatne dźwięki harfy, fortepianu i fletu altowego budują nastrój odpowiedni dla romantycznych uniesień. W filmie pojawia się też szybka wersja tego tematu z ostrą sekcją rytmiczną, towarzysząca przygodom Małgosi i jej pierwszego chłopaka Piotrka. Nagrania muzyki trwały 10 dni i odbyły się w Studio Polskiego Radia S4 i S2 oraz Sound&More. Zgrań w Dolby Digital dokonano w Studio "Big Blue" w WFDiF. Orkiestrę Sinfonia Varsovia, którą tworzyło w sumie 60 muzyków, poprowadził dyrygent Marcin Nałęcz-Niesiołowski. Reżyserem dźwięku w "Dlaczego nie" był Tadeusz Mieczkowski.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez Universal Music. 

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • Nigdy w życiu

    2004

    Nigdy w życiu

    reż. Ryszard Zatorski
    MTL Maxfilm
    Producent: Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska, Dariusz Gąsiorowski, Marek Trojak,
    Kier. Prod. Teresa Ryłko-Szymańska

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Ekranizacja bestsellerowej powieści Katarzyny Grocholi. Jest to opowieść o kobiecie, której nagle załamuje się dotychczasowe życie. Musi walczyć o swoje własne miejsce na ziemi i o to co najważniejsze - szczęśliwą miłość. W roli głównej wystąpiła Danuta Stenka, a towarzyszyli jej m.in.: Artur Żmijewski, Joanna Brodzik, Jan Frycz, Krzysztof Kowalewski.

    kliknij żeby kupić film

    Ścieżka dźwiękowa filmu to głównie utwory orkiestrowe, czasem z towarzyszeniem ciepłego brzmienia saksofonu sopranowego Henryka Miśkiewicza, czy gitary klasycznej Marka Napiórkowskiego. Liryczny temat główny jest związany z marzeniami bohaterki filmu, z jej tęsknotą za miłością i szczęśliwym życiem. Motoryczno-klasyczna odmiana tego tematu pojawiająca się między innymi w scenie śniadania, ma za zadanie przyspieszenie narracji muzycznej filmu. Bardzo istotnym tematem muzycznym filmu jest Tango. Motyw ten łączy głównych bohaterów i pojawia się w kluczowych momentach fabuły, podkreśla tematykę męsko-damską. Z tematów filmowych tanga powstało ”Tango de Amor” – 4-minutowa wersja komercyjna, często goszcząca na antenach radiowych. Końcowa faza filmu to nagły zwrot akcji. W tym ponad 5 minutowym utworze finałowym łączą się prawie wszystkie tematy muzyczne filmu. Muzyka została nagrana 15.01.2004 roku w Studiach Polskiego radia S2 i S4. Reżyserem nagrania był Tadeusz Mieczkowski, a wykonawcami: Polska Orkiestra Radiowa pod dyr. Marcina Nałęcza-Niesiołowskiego, Henryk Miskiewicz - saksofon, Marek Napiórkowski - gitara, Grzegorz Lalek - skrzypce, Robert Kuśmierski - akordeon, Paweł Perliński - fortepian, Marcin Murawski - kontrabas.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez Sony Music Polska.

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • To nie tak jak myślisz kotku

    2008

    To nie tak jak myślisz kotku

    reż. Sławomir Kryński
    Figaro Films
    Producent: Kazimierz Rozwałka, Kier. Prod.: Piotr Śnieg

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Przystojny i zamożny neurochirurg Doktor Hoffman (Jan Frycz) postanawia spędzić grzeszny weekend z młodą pielęgniarką Dominiką (Małgorzata Buczkowska). Niestety, te romantyczne plany może pokrzyżować osamotniona żona doktora, Maria (Katarzyna Figura). Ona też chciałaby oddać się weekendowemu szaleństwu - najchętniej w ramionach niejakiego Bogusia (Tomasz Kot). Doktor Filip obmyśla misterny plan i pod pretekstem udziału w sympozjum naukowym chirurgów, rezerwuje apartament dla dwojga w sopockim hotelu. Tymczasem, obie pary przypadkowo wybierają ten sam hotel i na domiar złego, zamieszkują w sąsiadujących pokojach… Lawina wydarzeń wciąga po kolei wszystkich bohaterów, a parada oszustów wydaje się nie mieć końca.

    kliknij żeby kupić film

    Muzyka do filmu To nie tak jak myślisz kotku nawiązuje do stylistyki swingowej i funk. W filmie przewijają się cztery główne tematy muzyczne. Pierwszy z nich jest związany z głównym bohaterem filmu – Doktorem Hoffmanem (Jan Frycz). Intrygująco brzmiący wibrafon, kontrabas i swingująca sekcja rytmiczna, budują atmosferę intrygi, w którą wplątał się Doktor. Tradycyjna dla swingu rytmika złamana jest tu współczesnym instrumentarium. Kolejny temat muzyczny związany jest z napadem na bank i neseserem pełnym pieniędzy. Motyw ten utrzymany w stylistyce funk towarzyszy perypetiom żony Doktora (Katarzyna Figura) oraz jej kochanka (Tomasz Kot). Dwa pozostałe tematy to odrobinę groteskowy motyw związany z Bazylem – asystentem Doktora (Jacek Borusiński) oraz grany na saksofonie barytonowym powolny i ociężały temat Inspektora (Michał Piela). Nagrania muzyki trwały tylko dwa dni i odbyły się w studio Sound&More w Warszawie. Wykonawcy to 16-osobowa orkiestra smyczkowa, sekcja dęta oraz pianista Krzysztof Herdzin, gitarzysta Marek Napiórkowski, kontrabasista Robert Kubiszyn, saksofonista Mariusz „Fazi” Mielczarek, wibrafonista Wojciech „Malina” Kowalewski. Reżyserem dźwięku w był Tadeusz Mieczkowski.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową wydana przez Jazzboy Records. 

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • Tylko mnie kochaj

    2006

    Tylko mnie kochaj

    Ryszard Zatorski 
    MTL Maxfilm
    Producent: Tadeusz Lampka, Dariusz Gąsiorowski
     

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Michał (Maciej Zakościelny), współwłaściciel firmy architektonicznej prowadzi poukładane i pozbawione większych emocji życie. Pozostaje w luźnym związku z Agatą (Agnieszka Dygant) - współwłaścicielką firmy. Pewnego dnia do mieszkania Michała puka siedmioletnia dziewczynka, Michalina i skutecznie wywraca spokojne, poukładane życie Michała do góry nogami! Informuje go, że jest jej tatą! Życie Michała staje na głowie - nie tylko z powodu Michaliny... Nie jest to jedyna osoba, która wkrada się do jego serca...

    kliknij żeby kupić film

    W filmie przewijają się trzy główne tematy muzyczne. Pierwszy to samba "butelkowa". W jednej ze scen filmowa Agata niesie kilka butelek, które obijając się o siebie generują rytm samby. I to właśnie z niego wyrasta główny temat muzyczny filmu. Drugi temat towarzyszy 7-letniej Michalinie. Najczęściej występuje w nim marimba - instrument, który z charakterystycznym, dziecięcym kolorytem. Temat miłosny jest za to związany z dwoma instrumentami - miłość łączy przecież dwoje zakochanych. Usłyszeć w nim można gitarę klasyczną i flet altowy, z charakterystycznym niskim, lirycznym i bardzo nasyconym brzmieniem. Orkiestrę, którą tworzyło w sumie 60 muzyków, poprowadził dyrygent Marcin Nałęcz-Niesiołowski. Polskiej Orkiestrze Radiowej towarzyszyli m.in. pianista Krzysztof Herdzin, gitarzysta Marek Napiórkowski, Filip Sojka (gitarzysta basowy) oraz sekcja dęta z Mariuszem "Fazim" Mielczarkiem, Sebastanem Sołdżyńskim, Andrzejem Rękasem i Markiem Podkową. W studiu pojawili się też Kubańczyk: Rei Ceballo z zespołu Calle Sol oraz dwaj znakomici perkusiści Manuel Alban Juarez i Miki Wielecki. Reżyserem dźwięku w "Tylko mnie kochaj" był Tadeusz Mieczkowski. Nagrania muzyki trwały ponad tydzień i odbyły się w Studio Polskiego Radia M1 oraz Sound&More.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez EMI Music Polska.

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • Jeszcze Raz

    2008

    Jeszcze Raz

    reż. Mariusz Malec
    Jawa
    Producent: Janusz Iwanowski, Kier. Prod.: Zofia Wieczorek
     

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Historia o tym, jak rodzi się równocześnie dojrzała i młodzieńcza miłość. Anna, matka Kasi to żywiołowa, atrakcyjna czterdziestolatka z poczuciem humoru. Kasia nie jest typową dziewiętnastolatką. Nie lubi imprez, nie interesuje się chłopakami, jada zdrową żywność i uprawia jogę. Michał jest bardzo przystojnym, poukładanym i zamożnym prawnikiem. Paweł ma dwadzieścia lat, kocha życie, ładne dziewczyny i zabawę. Kasia i Anna miały jechać razem na wakacje nad morze, ale w rezultacie Kasia jedzie sama uczyć się surfingu, a Anna namówiona przez przyjaciółkę zamierza spędzić miło czas z grupą znajomych w górach, u świeżo poznanego przyjaciela, Michała. Chwilę wcześniej Kasia poznaje Pawła na imprezie, na której chłopak nie robi na niej dobrego wrażenia. Następnego dnia Kasia wyrusza nad morze z Pawłem, ale ich wspólna droga to istne "męki". W tym czasie Anna w wyniku podstępu przyjaciół ląduje sama z Michałem w jego domu w górach. 

    kliknij żeby kupić film

    Muzyka do filmu „Jeszcze raz” składa się z trzech głównych tematów: komediowego (towarzyszącego zabawnym scenom w filmie), motywu miłosnego „młodej” pary i motywu miłosnego „dojrzałej pary. Pierwszy z nich występuje w głównie w wersji fortepianowej lub z towarzyszeniem instrumentów charakterystycznych – klarnetu basowego lub smyczków pizzicato. Temat młodych to połączenie orkiestry z elementami współczesnych brzmień elektronicznych i popowej sekcji rytmicznej. Ostatni z motywów wyróżnia się brzmieniem flugelhornu (Robert Majewski) i fujarek (Jacek Urbaniak) w scenach „górskich”. W nagraniach wzięli udział: Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Marcina Nałęcz- Niesiołowskiego oraz Krzysztof Herdzin – fortepian, Marek Napiórkowski – gitary, Robert Kubiszyn – gitara basowa, Robert Majewski – trąbka, flugelhorn, Andrzej Rękas – puzon, Jacek Urbaniak – fujarka, Maciej Zieliński – instrumenty klawiszowe. Nagrań dokonano w studiach Polskiego Radia oraz w studiu P.I.Y. Reżyserem dźwięku był Rafał Paczkowski.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową została wydana przez EMI Music Polska. http://www.emimusic.pl/

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • Nie kłam kochanie

    2008

    Nie kłam kochanie

    reż. Piotr Wereśniak
    MTL Maxfilm
    Producent: Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska, Dariusz Gąsiorowski, Robert Wieczorek, Artur Kowalewski
    Kier. Prod. Teresa Ryłko-Szymańska

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    Bohaterką filmu jest Ania (Marta Żmuda-Trzebiatowska). Młoda, wrażliwa... W pracy - rozmawia z kwiatami. W domu - marzy o rozmowie z mężczyzną, który ją pokocha... Marcin, przystojniak z klasą, od razu wpada jej w oko. Wybranek ma wszystko: karierę, pozycję, luksusowe mieszkanie... Lubi kosztowne rozrywki i kobiety. Na stały związek ochoty jednak nie ma, albo - w tłumie pięknych dziewczyn - nie umie dostrzec tej "jedynej"... Pewnego dnia życie Marcina zamienia się i beztroski przystojniak traci pracę i wpada w kłopoty. Szczęśliwie na horyzoncie pojawia się łatwe i jakże oczywiste rozwiązanie: ciocia Nela z Anglii z niewyobrażalnym wręcz majątkiem…

    kliknij żeby kupić film

    W filmie przewijają się trzy główne tematy muzyczne. Pierwszy z nich jest związany z główną bohaterką filmu – Anią (Marta Żmuda-Trzebiatowska). To romantyczny walczyk, który towarzyszy jej rozterkom, marzeniom i prowadzi ją do szczęśliwego finału. Jest w tym temacie nutka tajemniczości, rozmarzenia, a instrumenty takie jak harfa, dzwonki i czelesta świetnie ten klimat budują. Drugi motyw towarzyszy Marcinowi (Piotr Adamczyk). To playboy, bezbłędnie posługujący się kłamstwem i podstępem, który z łatwością łamie kobiece serca. W jednej ze scen mówi, parafrazując Jamesa Bonda „Nazywam się Paprocki. Marcin Paprocki”. Z tego też powodu jego temat nawiązuje wprost do pastiszu muzyki „bondowskiej”. Charakterystyczne, bigbandowe brzmienie sekcji dętej, specyficzna gitara elektryczna i swingujący charakter muzyki podbudowują sztuczki i kłamstewka Marcina. Ostatni, trzeci już motyw jest związany z Ciocią Nelą (Beata Tyszkiewicz). To bardzo charakterystyczna i trochę tajemnicza postać. Taka jest też muzyka. Instrumenty takie jak fagot, klarnet basowy czy flet altowy nadają bardzo specyficzny koloryt linii melodycznej. Do tego akompaniuje im rzadko obecnie spotykany instrument – banjo (Paweł Tartanus). Nagrania muzyki trwały 10 dni i odbyły się w Studio Polskiego Radia S4 i S1 oraz Sound&More w Warszawie. Zgrań w Dolby Digital dokonano w Studio „Big Blue” w WFDiF w Warszawie. Wykonawcy to Polska Orkiestra Radiowa, poprowadzona przez dyrygenta Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego. Orkiestrze towarzyszyli m.in. pianista Krzysztof Herdzin, gitarzysta Marek Napiórkowski, kontrabasista Robert Kubiszyn, perkusista Czarek Konrat oraz 8-osobowa sekcja dęta. Reżyserem dźwięku był Tadeusz Mieczkowski.

    Płyta ze ścieżką dźwiękową wydana przez Jazzboy Records.

    kliknij żeby kupić płytę CD

  • Świąteczna przygoda

    2000

    Świąteczna przygoda

    reż. Dariusz Zawiślak
    Adyton Television
    Producent: Dariusz Zawiślak, Kier. Prod. Łukasz Smolaga

    Opis realizacji ścieżki dźwiękowej

    To komedia familijna o „perypetiach księgowego z walizką pełną pieniędzy, dziewczynki szukającej Świętego Mikołaja z workiem banknotów oraz Anioła, który pieniędzy nie zna i nie potrzebuje”. Mimo to musi jakoś wykonywać pracę na Ziemi, ciągle natykając się na przerastające go przeszkody. A wszystko to w świątecznej atmosferze…

    kliknij żeby kupić film

    Muzyka do filmu to około 40 minut muzyki orkiestrowej oraz 4 piosenki (tekst Bożena Intrator). Fabuła wymagała muzyki pogodnej, ciepłej i radosnej. Dużo jest też elementów komediowych, a niektóre sceny wymagały nawet ilustracji rodem z kreskówek. Piosenka promująca film – „Kto wie” w wykonaniu zespołu ‘De Su’ stała się dużym przebojem, dwa lata z rzędu zajmując pierwsze miejsce na listach przebojów. Jest to nadal jedną z najczęściej nadawanych piosenek w okresie Bożego Narodzenia.

    http://www.film.org.pl/soundtrack/tekst/recenzje/swiateczna_przygoda.html